73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۹۹۷ نمایش
  • یکی از اشکالات  بسیار کلیدی و مهمی که  مکتب خلفا بر شیعه وارد می کنند بحث متعه یا همان صیغه می باشد. آنها به زعم خود یک اشکال سختی برای شیعیان  مطرح کرده اند!!!! که فکر می کنند جوابی ندارد. در این پست بر آنیم تا از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین برای شما به اثبات برسانیم که:
     اولا : متعه در قرآن موجود است و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد .
    دوما : این که عمر اولین کسی بود که متعه را حرام کرد.!!
    سوما: فلسفه این تحریم و چند تا فلسفه دیگر...

     

    متعه  حلال قرآن و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)

    متعه یا همان صیغه در قرآن کریم نیز مطرح شده است که متن و ترجمه آیه چنین است :

    «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً»نساء، آیه 24.
    «و زنانى را که متعه (ازدواج موقت) میکنید. واجب است است مهرشان را بپردازید».

    حال در این قسمت به بررسی متعه در سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از معتبرترین کتب خود مخالفین می پردازیم :

    این مطلب در کتاب صحیح بخاری - چاپ دار ابن کثیر - کتاب التفسیر - باب فمن تمتع بالعمرة الی الحج - صفحه ۱۱۰۷ - حدیث ۴۵۱۸ موجود می باشد.

    تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۱۱۰۷ کتاب صحیح بخاری می باشد.

     

    ترجمه حدیث : «از عمران ابن حصین روایت است که گفت : آیه ی متعه در قرآن نازل شده است ، و ما در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن را انجام دادیم ، و هیچ آیه ای در قرآن در حرام کردن آن نازل نشده است ، و رسول خدا تا زمانیکه از دنیا رفتند آن را منع نکردند ، و عمر آن را نهی کرده است.»

    منابع بیشتر :

    ۱ ـ تفسیر القرآن العظیم ، جلد ۱ ، صفحه ۵۳۸ ناشر : دار طیبة

    ۲ ـ در المنثور ، جلد ۱ ، صفحه ۵۲۰ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۳ ـ سنن کبری بیهقی ، جلد ۵ ، صفحه ۱۹ ، حدیث ۸۶۴۹ ناشر : مکتبة دار الباز

    ۴ ـ مسند احمد بن حنبل ، جلد ۴ ، صفحه ۴۳۶ ، حدیث ۱۹۹۲۱ ناشر : مؤسسة قرطبة قاهرة

     

    اثبات مسئله حرام کردن متعه (یک بدعت آشکار ! ) توسط عمر

    این مطلب در کتاب تاریخ الخلفاء جلال الدین سیوطی - چاپ دار ابن حزم - بخش دوم عمر بن خطاب - فصل فی اولیات عمر - صفحه ۱۱۱ موجود می باشد.

    تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۱۱۱ کتاب تاریخ الخلفاء می باشد.

     

    ترجمه متن مشخص شده : «و او ( عمر بن خطاب ) اولین کسی است که متعه را حرام کرده است.»

     

    منبع بعدی : کنز العمال - چاپ موسسة الرسالة - جلد ۱۶ - حرف نون ( کتاب النکاح ) - باب محرمات النکاح - صفحه ۵۲۱ - حدیث ۴۵۷۲۲ موجود می باشد.

    تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۵۲۱ کتاب کنز العمال می باشد.

    ترجمه حدیث : عمر گفت : «متعه حج و متعه زنان در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حلال بود و من آن را نهی کردم.»

    منابع بیشتر :

    ۱ ـ المغنی ، جلد ۷ ، صفحه ۵۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۲ ـ المحلی ، جلد ۷ ، صفحه ۱۰۷ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۳ ـ تاریخ بغداد ، جلد ۱۴ ، صفحه ۱۹۹ ناشر : دار الکتب العلمیة بیروت

    ۴ ـ تاریخ الاسلام الذهبی ، جلد ۳۵ ، صفحه ۴۴۹ ناشر : دار الکتب العربی بیروت لبنان

    ۵ ـ تاریخ مدینة دمشق ، جلد ۶۴ ، صفحه ۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۶ ـ شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید ، جلد ۱۲ ، صفحه ۲۵۲ ناشر : دار احیاء الکتب العربیة

    پس در قسمت اول با اسناد و مدارک ارائه شده ثابت شد که عمر اولین کسی است که متعه را حرام کرده است و هیچ جای شک و شبهه ای در آن باقی نمی ماند. در قسمت دوم این مطلب به بررسی متعه در سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و قرآن کریم می پردازیم و آن را از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین به اثبات می رسانیم.

    منبع: شیعه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)


    نتیجه تحریم صیغه!!:
    امام جعفر صادق (علیه السّلام) که بیش از ائمه دیگر (بعد از حرام کردن صیغه موقت توسط خلیفة دوم) در احیاء و زنده نگهداشتن این سنت نبوی نقش داشت در مورد اهمیت و فایدة متعه می فرماید: «اگر عمر بن الخطاب (خلیفة دوم) متعه را حرام نمی کرد هیچ مؤمنی زنا نمی کرد مگر اشقیاء از آنها»(پس عمر در گناه زنای زناکاران شریک است!!)
    (شیخ حر عاملی، وسائل‎الشیعه، ج 21، ص 11 مؤسسه آل البیت قم، 1409 ق، همچنین الکافی، ج 5، ص 448 دارالکتب الاسلامیه.)



    فلسفه نزول وحی بر رسول خدا (صلی الله علیه و آْله)  و نازل نشدن آن بر... و فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط... :
    بیشتر نمی توانم  بگویم خودتان فیلمش را ببینید...



    دریافت
    مدت زمان: 4 دقیقه 45 ثانیه


    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی