73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

73 فرقه (فرقه شناسی)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) : امت من بر ۷۳ فرقه تقسیم خواهند شد که فقط یک گروه از آن در بهشت و ۷۲ فرقه در دوزخ خواهند بود

به حول و قوه الهی این وبلاگ در تاریخ 19/10/1392 با هدف معرفی اجمالی فرق اسلامی و دفع شبهات وارده بر مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) یعنی مذهب حقه شیعه اثنی عشری از جانب سایر فرق به ویژه وهابیت راه اندازی شد!
در ضمن برخی با امکانات تبلیغی بسیار عظیمی که در اختیار دارند اینطور وانمود می کنند که مسلمانها دو دسته اند آنهم شیعه و سنی!!!
اما ما می خواهیم بگوییم مسلمانها ده ها فرقه اند که یکی از آنها شیعه است!!!

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵۶۸ نمایش
  • مطالب پیش روی خلاصه گزارشى است که مربوط به بیش از 15 سال قبل است ولی با این حال حاوی حقایق قابل توجهى درباره حضور فیزیکى، فکرى، اجتماعى و سیاسى و همچنین رفتارها و برخوردهاى هوشمندانه و دقیق شیعیان آن دیار است.

    دراین گزارش یکى از وهابیان به نام ناصر بن سلیمان العمر حضور جدّى شیعیان در عربستان را نمایانده و به مسؤولان آن کشور در این باره هشدار داده است. لحن گزارش گزنده است و کینه ‏توزانه است، گزارش خلاصه شده امّا در لحن آن تغییرى ایجاد نشده تا نشانگر جریانى باشد از برخورد با شیعیان در آن دیار.

    گزارش:

    حضرت شیخ عبدالعزیز بن عبداللَّه بن باز (حفظه اللَّه) حضرات گرامى، اعضاى کبار العلماء (وفّقهم اللَّه)

     

    سلام علیکم‏

    به استناد حدیث نبوى‏ «الدّینُ نصیحةٌ» بر خود واجب مى‏دانم در این یادداشت شما را نسبت به خطر رافضیان و فعالیتهاى آنان و اهداف پنهان و خطرناکشان باخبر سازم.

    سروران!

    من این حقایق را در اختیار شما مى‏گذارم و شما خود مى‏دانید براى برائت ذمّه و کمک به مسلمانان چگونه عمل کنید.

     

    رافضیان و تراکم جمعیتى آنان‏

    رافضیان مدعى هستند که 25% از شهروندان این کشور را آنان تشکیل مى‏دهند.

    لیکن در حقیقت، تعدادشان به 5% نیز نمى‏رسد.

    آنان سخت هوادار ازدواج در سنین پایین، تکثیر نسل و داشتن همسران متعدّد هستند و هر روزه در قطیف اعلامیه‏هایى بر در و دیوار مى‏بینیم که خبر از مراسم ازدواجهاى متعدد مى‏دهد؛ مثلًا تنها در یک شب، در سیهات، طى یک جشن 44 زوج ازدواج کردند که این مطلب، بى‏خبرانه و ساده‏لوحانه مورد استقبال و تشویق مطبوعات و جراید نیز قرار گرفت.

     

    فعّالیتهاى علمى رافضیان‏

    1- تعلیمات عمومى‏

    در کلیه روستاهاى قطیف مدارسى وجود دارد که مملو از دانش‏آموزان است.

    2- آموزش حرفه‏اى‏

    آموزشگاههاى حرفه‏اى، صنعتى و بهداشتى و دانشکده‏هاى فنى، پر است از رافضیان؛ زیرا آنان، برخلاف بیشتر اهل سنت، میل و علاقه غریبى به آموختن این هنرها دارند. لذا در قطیف آموزشگاه خاصى براى تعلیمات حرفه‏اى و یک دبیرستان بازرگانى وجود دارد.

    3- آموزش عالى‏

    آنان حضور فعالى در دانشگاهها دارند و از آنها بسیار بهره مى‏برند. براى نمونه به آمار زیر بنگرید:

    دانشگاه ملک فیصل در دمام و احساء: رافضیان در این دانشگاه در پى تخصصهاى قوى و علمى هستند. همچنان که در رشته‏هاى ادبیات و زبان عربى به تحصیل اشتغال دارند.

    آنان در برخورد با اساتید به شبهه‏انگیزى مى‏پردازند و در جاهاى مختلف دانشگاه نماز مى‏خوانند.

    دانشگاه نفت و معدن ملک فهد در ظهران: برخى از رافضیان در رشته‏هاى حساسِ نفت، به تحصیل مشغولند و عده‏اى حتى به استادى در این دانشگاه دست یافته‏اند.

    دانشگاه ملک سعود در ریاض: تعداد بسیارى از رافضیان که از منطقه شرقى مى‏آیند، به تدریس در این دانشگاه مشغولند. برخى از دانشجویان رافضى به توزیع پاره‏اى نوشته‏ها که بیانگر عقاید آنان است، دست مى‏زنند و حتى اطلاعیه‏هاى مربوط به برپایى جشن عروسى در حسینیه‏هاى خود را به در و دیوار مى‏زنند و همچنین کارگران و دانشجویان خارجى را به مذهب باطل! خود فرا مى‏خوانند.

     

    آموزش و پرورش‏

    1- معلمان. کمتر مدرسه‏اى در منطقه شرقى یافت مى‏شود که در آن معلمى رافضى یافت نشود. بیشتر معلمان رافضى در علوم، ریاضیات، زبان و علوم اجتماعى تخصّص یافته و تا آن جا پیش رفته‏اند که در این دروس، منطقه را از معلمین دیگر بى‏نیاز کرده‏اند.

    در مدینه و روستاهاى اطراف آن بیش از 300 معلم رافضى وجود دارد. آنان چه در

    داخل مدرسه- روزنامه‏هاى دیوارى و جز آن- و چه در فعالیتهاى خارج از مدرسه مانند سفرها، سخت فعالیت مى‏کنند و مى‏کوشند دل دانش‏آموزان را به دست آورند و سپس آنان را وسوسه کنند و دچار شبهه سازند.

    این مطلب در مورد معلمان زن نیز صادق است. آنان در قطیف و روستاهاى آن و مناطق سنى نشین- چه دور و چه نزدیک- درس مى‏دهند و تعداد معلمان زن رافضى در منطقه مدینه نبوى نزدیک به 300 تن مى‏رسد. طبیعى است که زنان و مردان معلم رافضى، از مذهب خود دفاع مى‏کنند و با نشان دادن اخلاقى خوش و ارائه الگویى خوب، مى‏کوشند تا احساسات اهل سنت را تحت کنترل خود درآورده و دلهاى آنان را تسخیر کنند.

    حال چه خطرى بر معتقدات اهل سنت، مهمتر از آن است که معلمان- مرد و زن- رافضى و بدعتگذار الگوى جوانانشان باشند؟! «لا حول و لا قوة الا باللَّه و الیه المشتکى» (!)

    2- ادارى‏ ها. کافى است بدانید غالب مدیران، ناظمان و گردانندگان مدارس قطیف و روستاهاى آن رافضى هستند. نتیجه بودن این تعداد فراوان از رافضیان در عرصه آموزش و پرورش، آن است که اینک خواستار انجام خدمات آموزشگاهى بیشترى مانند ایجاد دانشگاه در قطیف یا ایجاد شعبه‏هاى دانشگاهى در آن جا شده‏اند و حتى خواهان ایجاد نظام آموزشى منطبق بر عقایدشان در مناطقى که اکثریت آن رافضى هستند، شده‏اند.

     

    فعالیتهاى ادارى‏

    رافضیان در بسیارى از ادارات و مؤسسات دولتى و غیر دولتى نفوذ کرده‏اند و در برخى از آنها مانند وزارت کشاورزى، وزارت بهداشت، وزارت برق و پست و تلفن و وزارت تبلیغات، اکثریت را تشکیل مى‏دهند. عجیب آن که در وزارت حج و اوقاف نیز تعدادى از آنان یافت مى‏شوند.

    اما در بخشهاى نظامى، وزارت دفاع، نیروى انتظامى و راهنمایى و رانندگى تعدادشان بسیار است همچنان که در نیروى دریایى- که بسیار حسّاس است- کسانى از آنان به رتبه‏هاى بالا دست یافته‏اند.

    آنان نفوذ گسترده‏اى در ادارات دولتىِ مدینه پیامبر- ص- بویژه بهداشت و راهنمایى و رانندگى این شهر دارند.

     

    فعالیتهاى تجارى و کشاورزى‏

    رافضیان علاوه بر قطیف، در دمام، جبیل و دیگر شهرهاى این سرزمین، فعالیّت تجارى گسترده و قابل توجهى دارند. برخى از تاجران رافضى شهرت بسیار کسب کرده‏اند و شرکتهایشان معروف است مانند: «شرکة المخابزالوطنیّه» که به تولید انواع نان و لبنیات مى‏پردازند. بازار میوه‏جات و سبزیجات در منطقه شرقى عمدتاً در اختیار آنان است و لذا چندان شگفت‏آور نیست که نرخ میوه‏ها و سبزیها در ایام سوگوارى؛ بویژه در روز عاشورا افزایش مى‏یابد؛ زیرا تعداد بسیارى از فروشندگان رافضى در این اوقات از داد و ستد خوددارى مى‏کنند.

    تجارت خرما بویژه خرماى احساء- که کیفیت آن زبانزد است- در اختیار رافضیان است.

     

    فعالیتهاى علمى و تبلیغى‏

    در قطیف و اطراف آن، بسیارى از عالمان بزرگ رافضى با پیروانى کوشا و مدافع مذهب خود، وجود دارند. در تمام روستاهاى قطیف، غیر از واعظانى که‏ «ملَّا» نامیده مى‏شوند، عالمى رافضى حضور دارد.

    آنان فعالیتهاى گسترده‏اى در زمینه‏هاى علمى و تبلیغى دارند؛ از جمله:

    1- درسها و سخنرانیها

    بدور از چشم مسؤولان مربوط، اطلاعیه‏هاى متعددى بر در و دیوار مساجد و حسینیه‏هاى آنان به چشم مى‏خورد که خبر از درس و سخنرانى رافضیان مى‏دهد. این درسها موجب برافروختن آتش فتنه و ایجاد محبت نسبت به تهران و قم و دشمنى با حاکمان و رهبران این سرزمین مى‏شود. در این جا عنوان برخى از سخنرانى‏ها و سخنوران را ذکر مى‏کنم:

     

    - اهل بیت در قرآن‏ سید على السید ناصر

    - مهدى در قرآن‏ شیخ محسن المعلم‏

    - تشیع و ولایت‏ سید عبداللَّه الموسوى‏

    - تقیه و حدود آن‏ سید منیر الخباز
    - رحلت امام على‏ شیخ مهدى المصلى‏
     

    2- مساجد و حسینیه‏ ها

    در مناطق رافضى نشین، مساجد و حسینیه‏هاى بسیارى وجود دارد که اگر پیش آید هنگام اذان وارد قطیف شوى، از شنیدن بانگ: «اشهد ان علیاً ولى اللَّه و حى على خیر العمل» که در فضا پیچیده است، نباید تعجب کنى. در این مساجد مردمى را مى‏بینى که بر رانهاى خود مى‏کوبند و بر سنگ سجده مى‏کنند. اگر در این خطه از مساجد اهل سنت بپرسى، تعداد آن کم، بلکه نادر است.

    حسینیه‏ها تریبون تبلیغاتى براى رافضیان و تقویت روحیه همبستگى و احساسات مذهبى آنان و کینه‏توزى نسبت به اهل سنت در مناسبتهاى مختلف به شمار مى‏رود.

    حیرت‏آور آن که حسینیه‏ها عجیب زیادند، تا آن جا که در یک محله، بیش از یک حسینیه با موقوفه خاص و صبغه قداست وجود دارد. از جمله مى‏توان این حسینیه‏ها را نام برد: حسینیة الزهراء، حسینیة الامام المنتظر و حسینیة الناصر، در سیهات، حسینیة الزائر در قطیف، حسینیة الامام زین‏العابدین و حسینیة الرسول الاعظم.

     

    3- نمایشگاههاى کتاب‏

    رافضیان در قطیف و توابع آن، هر سال نمایشگاههایى برگزار مى‏کنند و در آنها بسیارى از کتابها و اباطیل (!) خود را به فروش مى‏رسانند. در روز چهارشنبه 12/ 10/ 1412 ق، ششمین نمایشگاه کتاب به مدت پانزده روز در قطیف با ویژگیها و فعالیتهاى جنبى زیر برگزار شد:

    - برگزارى مسابقه بزرگى با جوایز ارزنده‏

    - اختصاص برخى از روزها به آقایان و پاره‏اى روزها به بانوان‏

    - تخفیف برخى از کتابها در روزهاى خاص‏

    - و برگزارى مسابقه‏ هاى روزانه‏

     
     

    همانطور که مى‏بینیم این «ششمین» نمایشگاه است؛ یعنى قبلًا پنج نمایشگاه از این دست برگزار شده است.

    همچنین در سال 1412 ق. نمایشگاه کتابى در باشگاه ورزشى الهدى و جزیره تاورت، برگزار شد.

     

    باز در آغاز سال 1413 ق. نمایشگاه کتابى در باشگاه ورزشى ابتسام در روستاى‏ «ام الحمام» با مشارکت‏ بیش از ده ناشر برگزار شد. عجیب آن که اطلاعیه‏ها و پلاکاردهاى بازدید از این نمایشگاه را در شهر دمام آویخته بودند و عجیب‏تر آن که مدیر کل آموزش و پرورش منطقه شرقى آن را افتتاح کرد.

     

    در این نمایشگاه، کتابهایى دیده مى‏شود که از مذهب رافضیان سخن مى‏گوید، به آن دعوت مى‏کند، عقیده اهل توحید را مخدوش و پیروان آن را نکوهش مى‏کند، با ستایش و غلو از اهل بیت، از دیگران با ناسزا یاد مى‏کند. از جمله مى‏توان این کتابها را نام برد: التوحید نوشته ابن بابویه قمى، موسوعة العتبات المقدسه، نوشته جعفر خلیلى، صد و پنجاه صحابى ساختگى نوشته مرتضى عسکرى و الآیات البینات، نوشته محمد حسین کاشف الغطاء که ردّى است بر وهابیت.

     

    4- جمعیتهاى خیریه‏

    در تمام روستاهاى رافضى‏نشین، جمعیتهاى خیریه‏اى وجود دارند که به فعالیتهاى گسترده‏اى دست مى‏زنند؛ از جمله:

    الف- کمکهاى مالى براى ازدواج.

    ب- ایجاد شهر بازى براى کودکان.

    ج- برگزارى کلاسهاى آموزش خیاطى، ماشین‏نویسى و کامپیوتر.

    د- رسیدگى به بیماران و کوشش براى درمان آن.

     

    درآمد یکى از این جمعیتهاى خیریه به نام‏ «جمعیةالعوامیة الخیریة» طى سال 1411 ق. 2381078 ریال سعودى بوده است. متأسفانه این جمعیتها از طرف اهل سنت نیز مورد حمایت مالى قرار مى‏گیرند و این غیر از پشتیبانى رسمى وزارت کار و امور اجتماعى از

     

    آنان است که گاه تا 325000 ریال سعودى به آنان پرداخت کرده است.

     

    مظاهر شرک و بدعتگذارى‏

    رافضیان در درجه اول گورپرست و بندگان ضریح و آرامگاهها هستند و رافضیان سعودى نیز چون دیگر رافضیانند.

    از جمله مظاهر شرک علنى رافضیان در سرزمین توحید مى‏توان موارد زیر را نام برد:

    1- آنان گورهاى خود را محکم مى‏کنند. آنها را مى‏آرایند و بر مى‏آورند و بر آن بنا مى‏کنند و گاه عکسهاى مردگان را بر گورها نصب مى‏کنند و براى آمرزش روح آنان فاتحه مى‏خوانند و پرچم نصب مى‏کنند.

    2- آنان تصاویر منسوب به قبور اهل بیت مانند آرامگاه کاظم، باقر، مشهد، حسین و مانند آن را آشکارا در بازارهایشان مى‏فروشند. همچنین عکسهاى عالمان و مجتهدان خود مانند خمینى و خویى را دست به دست مى‏کنند و از داشتن آنها احساس سرافرازى مى‏کنند و آنها را در بازارهایشان مى‏فروشند یا مى‏آویزند. بعلاوه اوراقى مى‏فروشند که در آنها نام امامان، تاریخ تولد و وفات و آرامگاههایشان بیان شده است.

    3- بودن اوراد شرک‏آمیز مانند اوراد زیارت قبور و توسل به امامان که غلو در آن کاملًا آشکار است. از آن جمله است گفته آنان در زیارت على- رضى اللَّه عنه-: «السلام على میزان‏الأعمال، و مقلب‏الاحوال ... الحاکم یوم‏الدین ....»

    4- ساختن حسینیه و گذاشتن بلندگو در آن و همچنین ساختن مساجد و گفتن اذان، در دیگر نواحى قطیف.

    5- چراغانى، نصب پلاکارد، برگزارى سخنرانیها، سمینارها و توزیع شیرینى در حسینیه‏هاى قطیف به مناسبتهاى خاص؛ مانند عید غدیر یا تولد این یا آن امام.

    6- بسیارى از رافضیان قطیف و احساء، درست هنگام نماز ظهر و عصر و پس از اذان- بدون این که کسى اعتراض کند- از مسجد پیامبر خارج مى‏شوند؛ مردم وارد مى‏شوند و آنان بیرون مى‏روند. رافضیان نماز ظهر و عصر را طبق اعتقاد خود با هم مى‏خوانند. آنان حدود ساعت دو بعد از ظهر، به گونه‏اى که جلب توجه کند در مسجد نبوى گرد مى‏آیند و نماز مى‏خوانند.

    7- بیشتر رافضیان هنگام حضور در مسجد نبوى، کتابهاى متعلق به مذهب خود را همراه دارند و در آن جا مى‏خوانند و حتى یکى از آنان دست به توزیع کتاب‏ «اکذوبة تحریف القرآن بین السنة و الشیعه» زد. این کتاب اتهام تحریف قرآن را از شیعیان رد مى‏کند و آن را به اهل سنت نسبت مى‏دهد.

     

    خواستهاى شیعیان‏

    1- دولت سعودى، به تشیع چونان یکى از مذاهب اسلامى، احترام بگذارد و اعمال مذهبى شهروندان شیعه را به رسمیت بشناسد.

    2- آزاد ساختن مساجد و حسینیه‏ها و بازسازى قبور امامان در بقیع و دیگر اولیاء، به شیعیان داده شود.

    3- نظام آموزش دینى در مناطقى که بیشتر ساکنان آن شیعه هستند، طبق مذهب آنان باشد.

    4- آزادى فکرى و فرهنگى به شیعیان داده شود و آنان بتوانند کتابهاى شیعى را وارد و مجلاتى با دیدگاههاى شیعى طبق قانون، منتشر کنند.

    5- شیعیان آزادى ایجاد حوزه‏هاى علمى و مدارس دینى را داشته باشند.

    6- از توهین و اهانت به مذهب شیعه خوددارى شود و آنان بتوانند از مذهب دفاع کنند.[1]

     

    [1] . ترجمه و تلخیص سید حسن اسلامى


    منبع:

    مرکز تحقیقات حج، میقات حج (فارسى)، 73جلد، نشر مشعر - تهران، چاپ: 1. ص: 140.

     
     
    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۹

    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی